PDF

Ecotrophelia 2012

ECOTROPHELIA Europe este o competiţie care are ca scop promovarea inovării produselor alimentare. Competiţia creează cadrul în care studenţii implicaţi în dezvoltarea de produse noi, capabile să îndeplinească criteriile de inovare, competitivitate şi calitate cerute de consumatorii europeni, întâlnesc fabricanţii de produse alimentare.

Competiţia a demarat în anul 2000, ca iniţiativă a Camerei de Comerţ şi Industrie din Vaucluse (CCIV), sub denumirea iniţială de TROPHELIA France, când studenţii a douăzeci de colegii tehnice şi universităţi din Franţa au concurat pentru câştigarea premiilor pentru inovarea produselor alimentare.

În 2008, la SIAL (Salonul Internaţional de Produse Alimentare), CCIV a hotărât să lanseze competiţia la nivel european. Acesta a fost momentul în care TROPHELIA France s-a transformat în TROPHELIA Europe şi la competiţie au participat studenţii din 8 state membre ale UE. În 2010, prin implicarea Confederaţiei Europene pentru Industrie Alimentară (CIAA) în organizarea competiţiei, numărul statelor participante s-a mărit la 10 (Austria, Belgia, republica Cehă, Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Rusia, Slovenia şi Spania).

Din 2011, competiţia şi-a schimbat denumirea în ECOTOPHELIA Europe pentru că a început să pună accent pe înglobarea responsabilităţii ecologice în producerea alimentelor. Tot din 2011, competiţia a început să fie sprijinită financiar de Comisia Europeană, prin programul EcoTRoFood, care are un buget de 4,3 milioane de euro pentru o perioadă de 3 ani (2011-2013).

De la iniţierea competiţiei au fost create peste 250 de produse alimentare, din care 25 au fost puse rapid în fabricaţie de către industria alimentară (http://www.ecotrophelia.eu/).

Înscrierea participării la competiţie în CV-ul unui student poate influenţa alegerea companiilor în procesul de selecţie al noilor angajaţi, încât ECOTROPHELIA Europe poate reprezenta o adevărată rampă de lansare în carieră.

În 2012, ASIAR (Asociaţia Specialiştilor de Industrie Alimentară din România) a organizat faza naţională a competiţiei Ecotrophelia Europe împreună cu Platforma Food for Life România. La concurs au participat cinci echipe, reprezentante ale Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi, Universităţii Ştefan cel Mare din Suceava, Universităţii din Oradea şi Universităţii de Ştiinţe Agrigole şi Medicină Veterinară a Banatului din Timişoara.

Câştigătorii ediţiei ECOTROPHELIA România 2012

Locul I - echipa Universităţii Dunărea de Jos Galaţi, pentru produsul Salam danubian dietetic, obţinut din carne macră de vită, carne macră de porc, proteină miofibrilară din peşte, ulei de porumb nerafinat şi microcapsule cu uleiuri esenţiale de condimente obţinute prin extracţie cu fluide supercritice.

Locul al II-lea - echipa Universităţii Ştefan cel Mare din Suceava, pentru produsul Caşcaval cu gălbiori, migdale şi seminţe

Locul al III-lea – echipa USAMV a Banatului din Timişoara, pentru produsul Cozonac hipoglucidic cu fructe de pădure

Câştigătorii fazei naţionale au participat la faza europeană a competiţiei, care a avut loc în cadrul Salonului Internaţional de Produse Alimentare (SIAL) de la Paris (20-22 octombrie 2012).

Page translate / traducere in pagina

Romanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Urmareste-ne

  

Autentificare

Cautare