Pe aripi de zână - drumul trofeului Ecotrophelia Gold 2018, de la Paris la Galați

Din 2012, de la lansarea primei competiţii naţionale Ecotrophelia, Facultatea Știința și Ingineria Alimentelor a participat la toate ediţiile acesteia şi s-a aflat mereu pe podium. Astfel, în 2012, a obținut locul I cu Danubian Dietetic Salami, în 2013 - locul II, cu Wow Energy, în 2014 - locul al II-lea, cu Magic Bite, în 2015 - premiul pentru cel mai bun produs inovator cu salamul Mozaic Dietetic, în 2016 - locul al II-lea şi premiul pentru cel mai bun produs inovator Protiplus şi in anul 2017 - locul I cu HiProBar, batonul proteic care se află deja în magazinele de specialitate, în 2018 - a fost marele câștigător al concursului național și în 2019 - a câștigat locul I, cu produsul Hemp Mini-Meal.

Cum cei clasaţi pe primul loc la competiţia naţională continua cu participarea în competiţia europeană de eco-inovare a produselor alimentare Ecotrophelia Europe, cea mai frumoasă performanță a studenților Facultății Știința și Ingineria Alimentelor a reprezentat-o câștigarea  trofeului Ecotrophelia Gold, în octombrie 2018, când competiţia s-a desfășurat în cadrul expoziţiei internaţionale de produse alimentare SIAL-Paris. Ziua de 22 octombrie 2018, ziua în care echipa facultății a adus Galațiul pe primul loc în Europa, a intrat în istoria Facultății de Știința și Ingineria Alimentelor.


Produsul câștigător, înghețata Whoopie Ice, a concurat la nivel european, cu alte 16 produse eco-inovative, care au câștigat competiții naționale din Franța, Anglia, Belgia, Germania,  Olanda, Danemarca, Ungaria, Portugalia, Spania, Lituania, Slovenia, Croația, Italia, Islanda, Serbia și Grecia.


Povestea înghețatei Whoopie Ice este povestea a două zâne surori: povestea Zânei laptelui, frumoasă, deșteaptă și apreciată, și a Zânei zerului, sora considerată pe nedrept cam urâțică, dar cu multe calități ce așteptau să fie descoperite. Cu ajutorul unei inginere-tehnolog de industria alimentară, Zâna laptelui reușește să o transforme pe sora ei, Zâna zerului, într-o minunăție plină de calități, capabilă să facă față oricărei rivalități. Însă, doar știința tehnologului de a pune în valoare zerul, o va face pe Zâna zerului să se concentreze, să adauge fructele care-i vin bine cu tenul ei sau să folosească frigul (freezerarea) în favoarea ei, pentru a-și exprima unica și adevărata ei frumusețe (https://www.facebook.com/whoopieice/videos/559576584490280/).


Echipa a fost formată din Ana Georgiana Popa – liderul echipei, absolventă a studiilor de licență la specializarea Ingineria Produselor Alimentare, Marina Alina Chirilă – absolventă a studiilor de licență la specializarea Controlul si Expertiza Produselor Alimentare și Adelina Pricope Trif masterandă în Marketing,  la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor a Universității Dunărea de Jos, din Galați.


Povestea celor două zâne-surori a fost inspirată de filmul de animație Frozen, dar povestea emoționantă a succesului (https://www.youtube.com/watch?v=Scg7VB2I8lk) a cuprins, pe lângă bucuria creativă a echipei Whey4Fun, multe nopți de nesomn pentru a găsi cea mai bună soluție tehnologică, efort pentru a pune în aplicare tehnologia, mult suflet și dăruire pentru ca produsul să aibă calitățile senzoriale dorite de toate categoriile de consumatori. Juriul format din specialiști cu experiență în producție și marketing, proveniți din cele 16 țări participante, a apreciat în mod deosebit soluția bazată pe aplicarea principiilor economiei circulare, gândirea tehnologică dar și originalitatea, textura și mai ales gustul înghețatei delicioase oferită de studentele din Galați.


Coordonatorii echipei câștigătoare au fost prof. Daniela Borda, lector Iulia Bleoancă și drd. Florentina Bucur.


Putem spune, că eco-inovarea și spiritul competitiv fac parte din esența creativă a studenților gălățeni, provocați și antrenați să participe de îndrumarea pasionată a cadrelor didactice din Facultatea Știința și Ingineria Alimentelor.